Dzień drugi w Duisburgu to bardzo pracowity i emocjonujący
wtorek. Uczestnicy projektu najpierw zaplanowali, potem nakręcili profesjonalny
film. Planowanie polegało na skojarzeniach i wrażeniach, jakie wywołał
wyświetlony na tablicy obraz, wymyśleniu dialogów, sytuacji oraz komentarzy do
filmu, określenie tematu oraz podtytułu. Następnie uczniowie pracując w grupach
kręcili filmy z wykorzystaniem programu iMovie, nagrywali ścieżkę dźwiękową na
szkolnych instrumentach, a także montowali krótkie filmy w jeden – dłuższy, o
tematyce związanej z projektem „Beyond Borders”. Aplikacja zawiera wiele
zestawów efektów do modyfikowania wyglądu klipów i zdjęć np. sepia,
postarzanie, wygaszanie, flesz i zamrożenie klatki. Podczas warsztatu uczniowie nauczyli się jak
przycinać filmy, jak dodawać do nich efekty, jak tworzyć podkład muzyczny tak
aby wszystko było spójne. Na koniec zaprezentowali pracę reszcie uczestników.
Szukaliśmy elementów spójnych z tematem i ocenialiśmy prace według podanych
kryteriów.
Zadanie okazało się strzałem w dziesiątkę. Wykorzystanie
telefonów komórkowych i iPadów na lekcji, nagrywanie filmów i burza mózgów
wywołały interakcję i żywe użycie języka angielskiego. Tworzą się przyjaźnie,
wspólne żarty i zainteresowania. O to
chodzi w takich projektach, brawo! J