sobota, 16 marca 2019

4 dzień naszych uczniów w Portugalii


Dzień czwarty naszej przygody poświęcony był na poznawanie różnych nowych technologii związanych z programowanie. Poszerzaliśmy swoją wiedzę o programowanie w języku zarówno obiektowym jak i C++. Na początku nasi uczniowie z udziałem gości ze szkoły średniej z Ponte de Sor programowali roboty za pomocą programu BitBloq, który działa na podobnej zasadzie jak Scratch 2.0. Końcowym zadaniem było zakodowanie robota w taki sposób, aby pokonał labirynt po wyznaczonej drodze. Kolejnym etapem warsztatów było zaprogramowanie drona tak, aby tańczył w powietrzu i po wszystkim osiadł na ziemię. Dron poruszał się do przodu, do tyłu, opadał, wznosił się i obracał. Programowanie odbywało się również za pomocą języka programowania obiektowego.  Wszystkie narzędzia, roboty i dron oparte były na systemie Arduino.
To jeszcze nie był koniec zabawy. Drugą część zajęć chłopcy spędzili w miejskiej bibliotece, gdzie konstruowali maszyny, które wykorzystują energię słoneczną, wodną i siłę mechaniczną. Mateusz wraz z koleżanką z Niemiec skonstruowali drzwi z alarmem informującym o włamaniu za pomocą błyskającego czerwonego światła. Maciej skonstruował ekologiczny rower poruszający się przy pomocy ogniw fotowoltaicznych oraz przy pomocy destylowanej wody. Budowanie maszyn sprawiło uczniom wiele frajdy, dzięki temu poznali budowę różnych maszyn prostych.
Jutro czeka nas pożegnanie i podróż do Lizbony, gdzie spędzimy ostatnie popołudnie w Portugalii.








 A oto efekty naszej pracy.....