Dzień czwarty naszej przygody poświęcony był na poznawanie
różnych nowych technologii związanych z programowanie. Poszerzaliśmy swoją
wiedzę o programowanie w języku zarówno obiektowym jak i C++. Na początku nasi
uczniowie z udziałem gości ze szkoły średniej z Ponte de Sor programowali
roboty za pomocą programu BitBloq, który działa na podobnej zasadzie jak
Scratch 2.0. Końcowym zadaniem było zakodowanie robota w taki sposób, aby
pokonał labirynt po wyznaczonej drodze. Kolejnym etapem warsztatów było zaprogramowanie
drona tak, aby tańczył w powietrzu i po wszystkim osiadł na ziemię. Dron
poruszał się do przodu, do tyłu, opadał, wznosił się i obracał. Programowanie
odbywało się również za pomocą języka programowania obiektowego. Wszystkie narzędzia, roboty i dron oparte
były na systemie Arduino.
To jeszcze nie był koniec zabawy. Drugą część zajęć chłopcy
spędzili w miejskiej bibliotece, gdzie konstruowali maszyny, które wykorzystują
energię słoneczną, wodną i siłę mechaniczną. Mateusz wraz z koleżanką z Niemiec
skonstruowali drzwi z alarmem informującym o włamaniu za pomocą błyskającego
czerwonego światła. Maciej skonstruował ekologiczny rower poruszający się przy
pomocy ogniw fotowoltaicznych oraz przy pomocy destylowanej wody. Budowanie
maszyn sprawiło uczniom wiele frajdy, dzięki temu poznali budowę różnych maszyn
prostych.
A oto efekty naszej pracy.....